Добро пожаловать на Liop!
Меню сайта
Мини-чат
Статистика

Сейчас на сайте: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Наш опрос
Какая игровая система вам нравится больше?
Всего ответов: 124
Главная » 2011 » Декабрь » 1 » 1964mod v1.4.7 Final
09:06
1964mod v1.4.7 Final
Обновился эмулятор Nintendo 64.

Core Changes & Fixes:
Core:

Refactor DMA codes design and tweaking

re-write timing control codes design to meet new requirement and flexibility

implement new "Delay SI" option to fix GT64 Championship Edition cracking/popping sound

set correct SI DMA status improves game input response e.g. Shadows of the Empire

fix DMA transfer timing during game pause that cause random game hang e.g. Re-volt, NFL QBC 99

Enhance DMA in progress status check for game pause fix

use the correct LEN_REG for SP DMA Write transfer count

tweak SP DMA for minor speedup e.g. Banjo-Kazooie with "Read every frame" set as default

Fix inaccuracy in fastload savestate datetime format compare in certain cases

change datetime format to '%Y%m%d%H%M%S' for compare instead of using its display format

Minor fix on some header files

Fix VI_SYNC bug where condition never evaluate to true

Remove Azimer infinite looping hack for DK64 - no longer required

Audio:
Enhance core audio algorithm for delay timing control

improve sound quality e.g. Top Gear Rally

improve game video-audio synchronization e.g. Shadowman

Retain bottom 3 bits for audio length mask then check for multiple of 8

seems to have slight improvement to audio quality

Fix for Top Gear Rally loud popping/cracking sound at the start of every race (ON HOLD) due to performance hit on speed (no solution yet)


Plugin Changes & Fixes MyGlide64:
Fix NBA Hangtime black court bg regression from v1.4.6

Fix Dual Heroes horizontal line cut across portrait (missed out in earlier v1.4.6 changelog)

Fix All-Star Baseball 2000 missing game TV monitor(ini) and missing textbox frames

Rewrite _ChangeSize function again

replace earlier 1st screen corruption fix with improve version

e.g. All-star Baseball 99, Bottom of the 9th, Bubble Puzzle, NFL QBC 99, Nuclear Strike, Shadow of the Empire, Virtual Chess

remove earlier calculation hacks and apply new algorithm for calculating vi_height, vi_width etc

fix Kirby64 "jumping screen" regression when switching between windowed and fullscreen mode

fix Mario Party regression where characters body is partially invisible at video intro
fix "jumping screen" regression for some games at the intro

e.g. Pilot Wings, Hexen, Mario Golf, Mario Tennis, WinBack, Super Robot Spirits

remove MIA hack and still working good

Remove PPL hack from CopyFrameBuffer - no longer required

1964mod Audio:

Retain bottom 3 bits for audio length mask then check for multiple of 8

seems to have slight improvement to audio quality

Refactor the real rdram mask codes which is in a mess from earlier change

cleanup codes for easy reading and understanding

apply new real rdram mask(after bits shift) on spOffset


Other Changes & Fixes:
Replace tempfix for incorrect romlist scroll that cause selected item to go out of romlist window focus

apply new fix to correct the incorrect romlist scroll for Romlist and Boxart display

Fix MyROM_Properties ini for Japanese rom which is causing the random corruption to ini gamename

fix critical bug (still monitoring)

Change savestate and loadstate datetime display format to 'dd mmm yyyy hh:mm:ss' to avoid mis-read

Refactor emu window gui codes

fix some minor bugs in emu window resizing and screen co-ordinates mis-match

cleanup duplicate and redundant codes from my earlier codes implementation

inject new Windows resize button codes e.g. SC_MAXIMIZE, SC_RESTORE, SC_MINIMIZE & SC_CLOSE

Download / Скачать:

http://depositfiles.com/files/d5v58nf3k
http://www.filefactory.com/file/cf6fe32/n/EmuCR-1964mod_v1_4_7_Final_rar
http://www.fileserve.com/file/2hxHjxJ/EmuCR-1964mod
http://hotfile.com/dl/136409519/1cf25e3/EmuCR-1964mod_v1.4.7(Final).rar.html
http://www.sendspace.com/file/r8rgdr
http://ugotfile.com/file/2439156/EmuCR-1964mod
http://ul.to/am1612ut
http://uploading.com/files/m7f141m6/EmuCR-1964mod%2Bv1.4.7%2528Final%2529.rar/
http://www.mediafire.com/?fbi1z33ownws5ld
Просмотров: 826 | Добавил: Satan | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 2
+1   Спам
1 Sonic(Sharonoff)   (01.12.2011 10:04) [Материал]
надо на нём конкера испытать))

2 Satan   (01.12.2011 18:07) [Материал]
Написано такая куча изменений, но как-то не ощущается особые изменения, я ждал что звук появится в игре Топ Гир Ралли, он появился в прошлых версиях, сейчас что-то подлатали там, но примерно такой же икающий какой-то звук и остался, не знаю чем он лучше стал, не понятно как-то эмуль развивается, вот Дельфин, эмуляцию Куба и Вии просто на высоте сделали, особенно Вии игры практически все идут наверно, даи кубовские тоже, а 1964 как-то хиловато развивается, но и на этом слава богу, так как Проджект 64 заброшен увы, Мапен 64 только под Линукс выходит, остался этот эмуль, единственный, который я проверяю обновления, как для СНЕС Биснес, но СНЕС то понятно, она и так эмулируется идеально, а Н64 то ещё не совсем.
Хотя на СНЕС выходит какой-то непонятный эмуль, и Снес9Икс ререкординг, а так по хорошему ничего.

Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Форма входа
Поиск
Календарь
«  Декабрь 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Архив записей
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Поддержать
    YandexMoney: 410011302991026 WebMoney: R164863925645
    Поддержать
    Соц. сети
    Nintendo NetPlay 2024Конструктор сайтов - uCoz